Sisällön tarjoaa Blogger.

Kävipä vanhanaikaisesti....

Tässä sitä taas ollaan...
 
Nimittäin olen ollut niin taitava, että olen päästänyt painoni taas nousemaan sinne missä se oli vajaa vuosi sitten, plääh. Minä herkkupeppu en sitten taaskaan osannut olla kurinalainen ja selkärankainen ihminen. Joten nyt kävi niin, että maanantaina aloitin taas rempan ravinnon suhteen. Liikuntaa nyt on tullut aina, mutta aerobista liikuntaa pitää lisätä.
 
Mun kohdalla kyse on kolmesta kilosta ja joku varmaan ihmettelee, että eihän se oo temppu eikä mitään saada pois tuon verran painoa, mutta mun kohdalla sen ei oo niin, vaan tuon kolmen kilon pois saaminen vaatii varmaan melkein kolmen kuukauden projektin. Olen tällä hetkellä normaalipainoinen ja se tekee sen painon pudottamisen niin hirveen vaikeaksi... Joku varmaan ajattelee, että eihän mulla mitään hätää oo, jos olen normaalipainoinen. Juu, periaatteessa ei ole, mutta  kun vaatteet eivät mahdu mun päälle...
 
 Suurin projektihan se loppujen lopuksi tulee olemaan se, että miten saada paino pysymään samassa eli ettei kävisi niin, että vuoden päästä mä taas valitan täällä, että voi voi voi...Olen terveydenhuoltoalan ammattilainen, joten hyvinkin tiedän ruoka-asioista...Se on ihan eri asia, että osaako sitä itse noudattaa niitä :D

Kaikista pahimpia ovat nämä viikonloput, kun lapset herkuttelee ja herkkuja on kotona näkösällä. Ainoa herkku mulla on tänä iltana on proteiinipatukka, joka menee sallitun listalle. Patukoiden suhteen pitää olla tarkka, koska niitäkin löytyy joka lähtöön ja osa patukoista on melkein kuin karkkia. Patukoitakaan ei oo aikomus syödä kuin viikonloppuna pe-la yksi, jonka otan iltapalan tilalle. (SUKLAAN TILALLE :D)

Onko siellä ruudun toisella puolella kohtalotovereita???
Nyt lähden tekemään perheelle iltapäiväruokaa...Illalla perinteisesti katsotaan VOF ja muuta hömppää :)

Ihanaa viikonloppua kaikille <3

Nauttikaa vielä talvisista päivistä, koska pian se kevät jo tulla tupsahtaa!

Jaana
 

24 kommenttia

  1. Mulla on vähän sama tilanne, paitsi etten ole saanut vielä pudotettua tuota ylimääräistä kertaakaan... Pudotettavaa olisi ehkö viitosen kiloa, ei siis ihan hirveästi, mutta erittäin kullanarvoista kuitenkin. Tuo alempi olisi ns. mukavuuspainoni :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mitä vähemmän liikaa, sen vaikeammaksi pois saaminen on...Ihanaa viikonloppua <3

      Poista
  2. Niin tuttua! Minä olen myös normaalipainoinen, mutta rasittavat 3-4 liikakiloa ovat jääneet lapsen saannin jälkeen tiukasti kiinni kroppaan! Joo ei mitään hätää, mutta kun kaikki vaatteet eivät enää istu nätisti. Jospa se tästä liikkummalla lähtisi putoamaan :)
    Kivaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aerobinen liikunta on kyllä hyvä juttu ja ravinto kans tärkee :) Tsemppiä meille! Hyvää viikonloppua!

      Poista
  3. Täällä yksi kohtalotoveri. Minulla alkoi myös 3-4 kilon painonpudotus jotta mahdun takas vanhoihin housuihin. Hei me onnistutaan saamaan nuo kilot pois!!
    Hyvää viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti tsempistä! Mehän onnistutaan! Ihanaa viikonloppua Helmis <3

      Poista
  4. Joo, +5 kiloa kerätty heinäkuusta, mutta ehkä annan sen nyt itselleni anteeksi. ;) :D Mutta jännittää paljonko vielä tulee, olo on aika tuhti! Oikein kivaa viikonloppua sinne! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katja....Ettäs kehtaat :D Onkohan mullakin vauva masussa ;) Sulla on sentään syy ja mulla vaan oma pää ja heikko luonto :D IHanaa viikonloppua Katja <3

      Poista
  5. Ryhdy vaikka neulomaan samalla kun katsot telkkua. Näin kädet ovat varattuna kokoajan ja et pysty napostelemaan mitään, ellei joku laita herkkuja sun suuhun ;) Toimii minulla!
    Hyvää perjantai-iltaa ja tsemppiä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Pitäs opetella oikeesti neulomaan :) :D Kun ei osaa, niin ei osaa :D Kiitti kumminki vinkistä ja tsempistä!Ihanaa viikonloppua <3

      Poista
  6. Tuttu juttu. Se kolme kiloa on jostain tullut, ja pelkään että jäädäkseen :). Ei niistä uusista kiloista muuta hätää ole kuin se, että oma mukavuus kärsii, kun lempivaatteet kiristävät. Ja vähän tietysti pelottaa, onko kolme kiloa vain alku. Iän myötä paino kaiketi nousee väistämättä. Että samaistun! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ne vaatteet ahdistaa....Pakko yrittää siksi :) Tsemppiä meille :)

      Poista
  7. Tuttu tunne, täälläkin on pudotettavaa, vaan minkäs teet. kun on niin syöppö!?
    Viikot menee niinki hyvin, mutta viikonloppuna jotenki kaikki rojahtaa ja haluaa nauttia ja herkutella...
    Ihanaa iltaa Jaana <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sano muuta, syöppö minä kans. Jotain nappia pitäis painaa, että ei tekis mieli syödä mitään herkkuja...Viikonloput just on todella haastavia...Ihanaa iltaa Sari <3

      Poista
  8. Mää niin tiedän Jaana ton sun fiiliksen. Puntari kertoi mulle joulunalla että olen haalinut vuoden mittaan kroppaani hurjat kuusi kiloa. KUUSI. Voi hitto, enkä meinaa saada niitä millään pois. Nyt olen koittanut elää terveellistä elämää mutta ei se mihinkään katoa. Siinä se nnyt on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paino vaan niin salakavalasti hiipii...Vois pitää kovempaa ääntä :D Tsemppiä Nanni ja ihanaa viikonloppua <3

      Poista
  9. Itelläki sama juttu, siis viime kesästä on tullut ärsyttävästi pientä (=isoa) lisää vyötärölle. Nuorempana sai suitsaitsukkelaan tuommoisen pois muttei tässä iässä enää... Myönnän että herkutteluvaihde on ollut turhaan pitkään päällä. Toisaalta oon sitäkin mieltä so what, kerran täällä eletään :D

    VastaaPoista
  10. Itselleni on myös herkut maistuneet liikaakin viime aikoina. Sitten täytyy minunkin tehdä jotakin jos ei vaatteet meinaa mahtua päälle.

    Välttelin taannoin 5 vuotta mm. viljaa, perunaa, pastaa ja muitakin sellaisia tuotteita, joista yli puolet oli hiilaria. Huomasin, että ylimääräinen neste lähti parin kilon verran pois. En kuitenkaan laihtunut enempää, kun olin jo muutenkin juuri ja juuri normaalipainon puolella. Tein tuon oikeastaan oman jaksamisen vuoksi, koska olin siihen aikaan tosi väsynyt ja se auttoi tosi paljon. Enää ei tullut hiilariväsymystä eikä päiväunia tarvinnut ottaa työpäivän jälkeen. Niiltä ajoilta paino on noussut arviolta 3 kilon verran. Otan sen uudelleen tavaksi siinä vaiheessa kun huomaan tilanteen muuttuvan pahempaan suuntaan :)

    Olen harkinnut ostavani itselle aktiivisuusrannekkeen. Jospa se saisi minut patistettua liikkeelle, kun liikun aivan liian vähän ja talvi on vain pahentanut tilannetta kun en ole kovin innoissani lumesta ja kylmästä. Onneksi kevät kurkkii kulman takana.

    VastaaPoista
  11. Voi elämä miten ollaan niin saman postausteeman äärellä, täällä käynyt samat. Nyt ainoa herkku mitä saan nauttia on suklaakahvi! Zemppiä meille <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suklaakahvia vois koklata, jos siinä ei oo turhia kaloreita :) Tsemppiä meille ♡

      Poista
  12. Siis tää on niiiin kamalaa! Sokerikoukku on niin pahinta mitä voi olla ja kuinkna huomaamatta sitä tulee vedettyä niitä herkkuja :///!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sano muuta...sokeri vie kyllä niin mukanaan....Mukavaa päivää!

      Poista
  13. Samaa valitellaan täälläkin, tosin pudotettavaa ois reilusti enemmän.. Tämä alkuvuosi mulla ainakin on aina tahkeaa painon kanssa, keväämmällä helpottaa kun mielikin virkistyy lisääntyvän valon myötä.

    Luen muuten just Hyvän olon hormonidietti-kirjaa (Kaisa Jaakkola), jossa on aika tärkeitä asioita, mitä en ainakaan itse ole painon pudotuksessa ottanut huomioon. Kuten uni ja suoliston hyvät bakteerit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Keväällä jaksaa paremmin :) Onneksi kevät tulee pian. Oot ihan oikeassa, lepo on tärkeetä. Pitäis varmaan alkaa syömään kefilyskapseleita...Pysys suoli kunnossa :) Hyviä pointteja :)

      Poista

Kiitos kommentistasi, se on minulle tärkeä :)